Blogun Amaci

Merhaba Arkadaslar,

Bu blog Ege Universitesi Biyomuhendislik Bolumu'nde okuyan ya da okumak isteyen arkadaslarimizin soru ve sorunlarina yardimci olabilmek, bir paylasim ortami olusturularak deneyimleri gelecegin Biyomuhendisleri'ne aktarabilmek uzere nacizane bir hafiza olusturabilmek amaciyla acilmistir. Yorumlar, sorular vs. herturlu paylasimi dile getirmek bazinda herkese aciktir. Yararli olmasi dilegiyle,

Rukan Genç, Ph.D
Biyomuhendis

Post Doc. UNAM, Bilkent

25 Temmuz 2008 Cuma

Üniversite adaylarına mezunlardan...(III)

Herkese merhaba. Bende bölüme ilk girenlerdenim 2005 yılında mezun oldum mezun olur olmaz da kaçar gibi iş dünyasına girdim. çünkü sıkılmıştım. sürekli okumaktan anlatılanları dinlemekten ve ders çalışmaktan. bir an önce bize öğretilenlerin gerçek dünyadaki karşılıklarını görmek istedim ve gördüm de. urfada veteriner aşı üretimi yapan bir fabrikada işe girdim. çok farklıydı. uzun süre uğraş verdim. hatta iş değiştirme noktasına geldim. ama önce askere gittim.şimdi başka bir alanda doğal ürünler alanında çalışmalar yapan başak bir şirketteyim. üstelik de başaldığım yerde bölüm bünyesinde.

bölüm ile ilgili öğrenciyken de şimdi hala eleştirilerim var. zaman zaman kişisel tepkilerle dile getirdim bunları. yine de pek birşey değiştiği söylenemez.
genel itibariyle gelecek vadeden bir bölüm. her türden insanın kendine göre birşey bulacağı bir bölüm. iş konusunda da çok problem olmaz. çünkü iş alanı çok geniş. ama sizin yapacağınız işi sevmeniz şartıyla. bölüm imkanalrı son derece geniş. laboratuvarlar olsun diğer imkanalrı olsun son derece iyi. hocalar ve asistanlar da çok yardımcı oluyorlar. hatta örenk vereyim. yaz olmasına rağmen 1 ve 2. sınıflardan birçok öğrenci şu anda bölüm içinde birçok laboratuvarda çalışıyorlar. bir şeyler öğrenmek için. şaşıyorum bazen. çünkü daha 1 ve 2 ler yani daha bölümün esas derslerini almadılar, yani şimdiden bölüm onların merakını uyandırmış.

Dahası meraklı ve istekli arkadaşlar için eğlenceli bir bölüm. sadece biyoloji olarak düşünmemek gerekir. elbette biyoloji temel. ama matematikten elektroniğe kadar istediğiniz yere çekebiliceğiniz bir bölüm.

söyleyecekelrim bu kadar. herkese iyi şanslar...

Seref Akay

Hiç yorum yok: