Blogun Amaci

Merhaba Arkadaslar,

Bu blog Ege Universitesi Biyomuhendislik Bolumu'nde okuyan ya da okumak isteyen arkadaslarimizin soru ve sorunlarina yardimci olabilmek, bir paylasim ortami olusturularak deneyimleri gelecegin Biyomuhendisleri'ne aktarabilmek uzere nacizane bir hafiza olusturabilmek amaciyla acilmistir. Yorumlar, sorular vs. herturlu paylasimi dile getirmek bazinda herkese aciktir. Yararli olmasi dilegiyle,

Rukan Genç, Ph.D
Biyomuhendis

Post Doc. UNAM, Bilkent

24 Temmuz 2008 Perşembe

Universite adayi arkadaslarimiza mezunlardan... (II)

Merhabalar Sevgili Universite adayi kardeslerim,

Ben 2000 yilinda daha Biyomuhendislik Bolumu'nun puaninin bile olmadigi, ilk senesinde basladim universite hayatima. Turkiye'de ki bircok aile gibi benimde ailem Tip okumami istiyordu, bense genetik bilimine yakindim, bu anlamda Tip'i bir gecis olarak kullanabilirim hayalleri kuruyordum. Daha sonra Biyomuhendislik giris dersinde daha bircok arkadasimin benimle benzer hikayesi oldugunu ogrenmistim "Neden Biyomuhendislik?" sorusuna verilen cevaplardan. Izmir'de okumakta ikinnci hayalimdi. Ege Universitesine bakarken Biyomuhendisligi gordugumde yeniye ve bilinmeyene duydugum artik siradanlasmis heyecanim, o zamanda uyandi ve rehber hocalarima kostum. ama ne yazik ki onlarda pek bilmiyorlardi ve onu gorunmeyen bir bolume yazilmam taraftari degillerdi. O zamanlar internette'de cok bir bilgi yoktu. Annem'de cok karsi cikti, kendisi bilinmeyeni hic sevmezdi zaten. Ama cok sansliyim ki kararlarimda hep ozgur biraktilar beni. Ve tum israrlara ragmen "Biyoloji ve matematik bilimlerini birlestirecek (muhendislik) bir bolum" fikri temelde icime coktan girmisti. Kimseyi dinlemedim, issiz kalmayi goze aldim (Istenince ve yeterince emek verilince olmaz olmaz diyenlerdenim, birazda inatci :)) ) ve son anda biyomuhendisligi tercihlerime ekledim. Sonucta kazandim. Bolum kimisine gore cok bana goreyse yeterli sayida farkli alana hitap eden bir ders yelpazesine sahip. Oldukca yeterli laboratuvar kaynaklari, genc kadrosu ile simdi yurtdisinda bile bulamadigim ozel ilgi ile Turkiye'de ki bircok bolum ve universite egitim sisteminden farkli. Klasik universite egitiminin yaninda uygulamali ve ogrenciye ogrenme-arastirma sorumlulugu yukleme konusunda basarili. Ciktiginizda her konudan biraz biliyorsunuz, bilgiyi nerde bulacaginizi ogreniyorsunuz. Kendine ozgu bir OZGUVEN yukluyor egitim sistemi. Cok odevli, raporlu, sunumlu aktif bir egitim. Arastirmaci olamak isteyen insanlara zengin bir kapi araliyor. Is imkanlarina gelince bastan beri (3. sinifta birara kafam karissada) Akademik hayat isteyen ben icin bunu soylemek zor ama, Turkiye sartlarinda her meslek icin biraz endise verici zaten. Ama genel olarak icinde "biyo ve teknoloji" kelimeleri gecen her is dalinda calisabilecek on bilgiyle mezun olunuyor. Eksikler yok mu tabii ki var, fakat eksikleri kapatmak bireyin kendi elinde cogu zaman. Arkadaslarima bakinca meslek alanlari Akademi, fermentasyon endustrisi(Gida-icki), biyomedikal cihaz sirketleri, Farbikalarin Ar-Ge bolumleri, Ilac sirketleri suanki mezunlarin calistigi alanlar. Bildigim kadari ile de yeni mezun bir muhendise gore iyi maaslar da calisiyorlar. Emrah'inda dedigi gibi 8 sene oldu bolum kurulali, cok sey degisti gelisti. Bolum hepimizin bebegi, mezunu ile, okuyani hocasi ile herkes elini tasin altina koyup daha fazla sey katmaya cabaliyor. Ne yapacaginiz, nerde calisacaginiz size bagli, artik devlet garantisi, omur boyu is garantisi gibi istekler cok geride kaldi. Her is riskli. Onemli olan istemek, isini, yaptigin seyi sevmek. Sadece universiteye gideyim diye bir secim yapmak hayatiniz boyunca size dar gelecek bir kiyafeti tasimak demek. Ben boyle ballandira ballandira anlattim dite yanilgiya dusmeyin; belki "guzeldir" cunku ben seviyorum. Kimisi hic te boyle dusunmuyordur. Zor bir secim, kendinizi biraz taniyip, ilerde kendinizi gormek istediginiz yeri iyi dusunun. Risk alabiliyor musunuz, masabasi is mi yoksa surekli degisiklik mi, arastirarak ogrenmek mi verileni almak mi daha cekici, girisimci misiniz yoksa hazir olani mi tercih edersiniz vs. daha bircok soru sormak gerekir meslek secerken. Seytan'in avukatligini yapip biraz kaafnizi karistirmis olabilirim ama her birey farkli, size ornek olabiliriz ama garanti veremeyiz. Umarim kendiniz icin en guzel karari verir ve hayatinizin en guzel yillarini sevdiginiz seyi ogrenmekle gecirirsiniz. Sevgiler basarilar
Rukan Genç, Msc

Biyomuhendis

Hiç yorum yok: