Blogun Amaci

Merhaba Arkadaslar,

Bu blog Ege Universitesi Biyomuhendislik Bolumu'nde okuyan ya da okumak isteyen arkadaslarimizin soru ve sorunlarina yardimci olabilmek, bir paylasim ortami olusturularak deneyimleri gelecegin Biyomuhendisleri'ne aktarabilmek uzere nacizane bir hafiza olusturabilmek amaciyla acilmistir. Yorumlar, sorular vs. herturlu paylasimi dile getirmek bazinda herkese aciktir. Yararli olmasi dilegiyle,

Rukan Genç, Ph.D
Biyomuhendis

Post Doc. UNAM, Bilkent

23 Temmuz 2008 Çarşamba

Universite adayi arkadaslarimiza mezunlardan... (I)

"Sizlere 2004 mezunlarimizdan Emrah'in, universite adayi olup, biyomuhendisligi tercih etmekte tereddutleri olan arkadaslardan gelen sorulari cevaplamak uzere yazdigi mailinin bir ornegini gonderiyorum."


Sevgili arkadaslar merhaba,

Ben Emrah Altindis.
Oncelikle gecmis olsun, OSS hayatin en igrenc tecrubelerinden, umarim birgun onu kaldirmanin yolunu buluruz.

Ben Biyomuhendilik in ilk mezunlarindanim, 2004 yilinda mezun oldum, ardindan ODTU de yuksek lisans yapip, ardindan doktoraya Bologna Universitesine geldim. Su anda bir yandan Novartis in arastirma merkezinde calisiyorum, bir yandan da da doktora yapiyorum, Italya da.

Bence is bulma imkanlarindan once meslek secerken yapmaniz gereken, yasaminiz boyunca yapacaginiz isi sevip sevmeyeceginiz. Ornegin Biyolojiyi sevmiyorsaniz, sadece is imkanlari yuzunden dusunmeyin. Biyomuhendislik biyoloji dersleri kadar muhendislik dersleri de iceriyor, hesap kitapla ugrasmak istemiyorum diyorsaniz tekrar dusunmenizi oneririm. Dolayisi ile once yasamda neden zevk alacaginizi dusunun, ne yapmak istediginiz...

Is bulma mevzusuna gelince, Turkiye de biliyorsunuz Biyoteknoloji gelismis bir sektor degil, Biyomuhendisler is konusunda cevre muhendisleri, gida muhendisleri, kimya muhendisleri, molekuler biyologlar, biyokimyacilar ile ayni sektorde is ariyorlar ve isleri de cok kolay degil. Bolum 30 kisi aliyor ve genelk yonelim yuksek lisans doktora yaparak universitede kalma yonunde. Buna ek olarak pek coka rkadasimiz da cesitli islerde calisiyor. Maya fabriaksindan, bitki doku kulturu sirketine, biyomedikal sirketlerinden aritmaya...

Ege Universitesi guzel bir universitedir, Izmir cok guzel bir sehirdir, ulasimi rahattir, Izmiri seveceginize eminim. Diger seceneklerinizi bilmiyorum ancak Izmir yasanasi bir sehirdir. Ege Universitesinden hem kulturel hem de politik (sosyalist) pek cok grupla tanisabilir, kendinizi bu yonde de gelistirebilirsiniz.

Buna ek olarak, bolum artik 8 yasina girdi, daha tecrubeli daha donanimli... iyi bir egitim alacaginizi dusunuyorum...

Umarim bu bilgiler yolunuzu biraz olsun aydinlatir, yasaminizda guzellikler dilerim

Sevgilerimle


Emrah Altindis

Hiç yorum yok: