Blogun Amaci

Merhaba Arkadaslar,

Bu blog Ege Universitesi Biyomuhendislik Bolumu'nde okuyan ya da okumak isteyen arkadaslarimizin soru ve sorunlarina yardimci olabilmek, bir paylasim ortami olusturularak deneyimleri gelecegin Biyomuhendisleri'ne aktarabilmek uzere nacizane bir hafiza olusturabilmek amaciyla acilmistir. Yorumlar, sorular vs. herturlu paylasimi dile getirmek bazinda herkese aciktir. Yararli olmasi dilegiyle,

Rukan Genç, Ph.D
Biyomuhendis

Post Doc. UNAM, Bilkent

21 Temmuz 2011 Perşembe

Meslek seçimi yapacak genç arkadaşlara

Sevgili arkadaşlar,
Sınav sonuçlarının açıklanması ile biyomühendislik konusunda soru işaretleri olan arkadaşlardan gelen mail sayısı da artıyor. Aslına bakarsanız bu tip sorularla son 5 yıldır rutin olarak karşılaşıyıyorum. Dertler ve kaygılar genelde benzer. Biyomühendislik nedir, ne yapar, ve ne kadar kazanır. Biyomühendislik de Türkiye şartlarında diğer bir çok meslek gibi yolunuzu kendiniz belirlemeniz gereken, maaşı da çalışacağınız sektörde sizin kendinizi geliştirme ve kaynakları, şansları değerlendirme yetiniz ile ilgili olan bir meslek türü. Bir doktor gibi çıkar çıkmaz iş ve para garantisi yok...hiç bir mühendislik veya bölümün olmadığı gibi. Biyomühendislik genel olarak kimya biyoloji ve matematik ağırlıklı bir bölüö. Ama mesela ben kendi çalıştığım alan gereği biyofizik, supramoleküler bilimle de ilgileniyorum ki buda akademisyenliğin gereği. Genel olarak akademisliğe daha yatkın insanlar seçiyor biyomühendisliği ve bu alanda da yol açık. Mühendis olarak devam eden arkadaşlara gelince Ar-Ge alanında genelde yönetici olarak veya satış, ürün tanıtımı ve geliştirme vb alanlarda çalışıyorlar ve 1000 lira ile başlayan fiyatlarla çalışılıyor duyduğum kadarı ile gerisi sektör ile ilgili. ama işin bu kısmının muhattabı ben değilim neyazık ki, çünkü akademi dışında hiç iş aramadım veya çalışmadım. Bu tip sorularınıza aslında odalardan cevap alabilirsiniz. Sizleri kmoegesb@kmo.org.tr adresinden ulaşabileceğiniz kimya mühendisleri odasına yönlendirmek istiyorum. Biyomühendislik kolunun temsilcisi ile irtibata geçebilir, kendisinden istihdam hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bu zorlu yolda hepinize kolay gelsin
Doğru seçimler yapabilmeniz dileği ile
Seçtiğiniz işin hayatınız olacağını unutmayın...işinizi sevmiyorsanız paranın önemi birsüre sonra kalmayacaktır.

sevgiler

3 yorum:

Adsız dedi ki...

mrb ben bu sene yıldız teknik'te gıda mühendisliğine başlıyorum ama istediğim moleküler biyo.ve genetikti.puanım yetmediği için yazamadım.biyomühendisliği tercih döneminde fark ettim.bölüm tam bana göre olmasına rağmen yeni bir bölüm olduğundan(çevremin de etkisiyle) yazmadım.gıdayı kazandıktan sonra biyomühendisliğin benim fakültemde olduğunu gördüm.biyomühendislikle çift ana dal yapmayı düşünüyorum ama yatay geçiş yapmak daha mı iyi olur?

Adsız dedi ki...

Hi! I could have sworn I've visited your blog before but after looking at a few of the articles I realized it's new to me.
Regardless, I'm certainly happy I discovered it and I'll be bookmarking it and checking back often!



My website ... buy rap beats instrumentals

Adsız dedi ki...

Inspiring quest there. What happened after?
Take care!

My web-site: best rap beats